Trött trött

Jag tycker att blogg veckan började ganska bra, men sen tappade jag nog orken.
I torsdags kväll var jag ute och red, red båda hästarna så jag blev lite trött och somnade på soffan.

Igår jobbade jag typ hela dan, eller mer eftermiddan, kvällen o natten.
Började kl 14 slutade strax innan 03.
Shit va trött jag var. Eller min kropp i alla fall.
Den var inte riktigt van vid det.

Vi hade ett sällskap på 23 pers som åt 3-rätters och en bröllopsfest på 68 med 3-rätters och tårtan såklart.
Det gick la bra efter en hel del omständigheter. Men framåt 00 började det bli slitet.
Ryggen pallade inte. Jag skulle ställa ner en tomback på golvet och att sträcka ut ryggen så gjorde grymt ont. Det kändes som nån ståt och hoppat på mina axlar för att trycka ihop hela ryggraden.
Fötterna ska vi inte tala om...
men värst av allt! det var ganska varmt och klibbigt, man svullnar lite i benen av att stå/gå stora delar av tiden så att ens få av sig byxorna på toa var kämpigt, och att få på sig dom ordentligt ska vi inte ens tala om. Dom är ganska så tighta. Så jag fick väääärsta skavet mellan låren, lätt när man ska gå runt och vara trevlig, och ju fortare du får gjort saker desto fortare kom du hem...
Har typ sår skorpor mellan låren idag. Så imorrn till jobbet får det bli mina snygga "trosor" som ska hålla in rumpa och mage som även går ner stora delar av låren, så dom säkert inte skaver igen.

Tillbaka till Lukas då...
I veckan har han varit ganska så snorig och nu med smittat mig, såklart!
Inte så konstigt vi delar ju bestick, vattenflaska och allt möjligt här hemma så det får man väl räkna med.

Han börjar gå lite mer självmant nu och kan även ställa sig upp från plan mark. Idag kunde han även klättra upp i soffan själv. Han fick jubel och applåder så då gjorde han det typ 20 ggr till :)

Oj oj nu fastnade jag helt i sista slaget i sista delen av Sagan om Ringen.

I veckan har vi en hel del planerat. Måndag jobb, tisdag åker vi till Gbg till min moster som fyller år, och min kära syster med. Men hon fick ju sin present när hon var här. Onsdag är det äntligen frukost på Teds med mammorna. Yayh!, ska bli kul att se de andra barnen vad de växt.  Lördag dags att jobba 2:a av 3 lördagar. Då är det "Mösaräjs" i Hillerstorp och vi står för efterfesten med bar. Det ska bli skoj!

See you when I see you.
Orkar inte leta upp varken mobil eller minneskortsläsare så bilder får det bli en annan dag.
Tack och hej, leverpastej!


Kommentarer
Postat av: Jessica A

Synd att ni inte var med i onsdags, var mysigt men vi fick ju ställa in lekparken pga allt regn!!



Men nu är det ju bara 1 1/2 vecka innan Småfolket drar igång - hoppas vi ses där.

Kram

2010-08-27 @ 07:57:52
URL: http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0