Mysig helg

Helgen har vi spenderat hemma hos mamma och pappa.
Vi åkte dit i fredags eftermiddag efter att vi hade badat.

Jag gillar varkligen att vara där hemma en hel helg såhär. Man är ute mycket, man gör saker.
I lördags hjälpte jag mamma med stallet, mockade och så. Efter det red vi en bra runda, med massa galopp.
Jag fick rida McGibbons, när jag väl kom upp, det är inte lätt när man är van vid hästar som är 0,5 meter lägre.
Men det är helt värt all träningsverk jag har nu. Sista biten på galoppen så tänkte jag "hoppas vi inte ska ta "extrabiten" på den här sträckan, för då orkar jag nog inte. Som tur var gjorde vi inte det, eller jag menar, som tur var kände Gibbon att det var lagom med den vanliga biten, för jag hade då inte fått stopp på honom.
Det är helt sjukt vad jobbigt det är att galoppera i full fart. Man åker ju bara med om man jämför med att trava.
Jag har ju inte heller nån styrka i armarna direkt, så jag får ju hålla i med hela kroppen och axlarna. För att stanna får jag bara hålla i tyglarna och "kasta" hela kroppen bakåt.

Men åter igen, det är heeelt klart värt det, det är så himla underbart att galoppera i snö.
På vägen hem skulle vi galoppera en bit med, man jag pallade inte, hästarna var ju fortfarande pigga och på hugget och jag pallade inte hålla emot, för där var det inte lika mycket snö och även möjliigt att det kom en bil, så då kan det ju vara bra om man har lite kontroll. Så vi fick trava istället.

På kvällen sen kom mammas kompis Isabell, med make Ulrik och barnen Gustav 3 och Adina 2 månader snart.
Va fort man glömmer hur små dom är. Och hur stilla och lugna dom är.

Idag söndag tog vi en liten pulkasväng där hemma. Det är ju tvunget.
Även Lukas fick åka, en gång med Sofie på tefat och andra gången med Richard på en snowracer.




 

Jag blev bara tvunget att dokumentra Lukas härliga sovstil. Ansiktet ska ligga helt emot något, t.ex. våra kuddar eller i sin säng spjälskyddet och helst ligger han ännu längre upp med kroppen så huvidet och kroppen lixom hamnar i vinkel.
Men va skönt jag har det nu ikväll, detta har jag längtat efter. Lukas var ganska trött när jag la honom så jag provade lägga honom direkt i sin säng, vilket betyder att mitt täcke är ledigt och jag kan ha det här i soffan med mig. Jag hade alltid det förr och har saknat det. det är ju mycket goare än en filt.
Ska nog passa på att hämte lite glass med för snart börjar Pojken i randig pyamas, den ska tydligen vara bra säger Lisabeth. Så det får vi lita på.


Kommentarer
Postat av: lisabeth

Gick den på tv? jag tycker den är jättebra, hoppas du tycker det med =) Kram kram.

2010-01-31 @ 21:52:16
URL: http://lisabeth.se
Postat av: Emilie

Lisabeth, den går på TV1000 :)nu klockan 22

2010-01-31 @ 21:56:54
URL: http://emilieolukas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0