Snöstormen är förbi

Ja, som ni alla säkert märkte så var det snöstorm igår. Det var inte skoj alls att gå ut, jag tror att jag bara gick hela vägen till postlådan en gång faktiskt. Tack och lov att Tösen klarar sig med en dag på trädgårn.
Just det jag gick till bilen och åkte och handlade med.

Richard har stannat hemma hos oss hela veckan. Det har vart ganska skönt att ha lite sällskap.
Han skulle stanna hemma imorgon med, och då ska vi ju även simma. Yay!!!
Idag, ikväll var vi en sväng i Vaggeryd hos Richards föräldrar. Richards farmor dog nämligen igår kväll så vi tänkte att dom skulle slippa laga middag så vi köpte med oss Thai mat, och så fick jag anledning att baka en kladdkaka till.

Lukas han ränner runt här i sin gåstol, han älskar den. men han ska nog få lite mer golvtid, läste nämligen precis Alex Shulmans blogg att deras dotter Charlie hade lärt sig krypa härom dan. Och hon är lite yngre än Lukas, vet inte exakt men nån vecka tror jag. Fast börjar han krypa så kommer jag ångra det sen.
Lukas har för tillfället sitt egna lilla sätt att ta sig fram. Jag la honom idag på filten på golvet och gick ut i köket, när jag kom tillbaka hade han rullat runt och "fastnat" på valvet. Jag flyttade tillbaka honom på filten och gick tillbaka till köket. När jag kom tillbaka igen hade han snurrat iväg igen, denna gången även vänt sig så huvudet var åt det hållet jag la fötterna på. Eftersom han har detta sätt att ta sig fram på så tror jag att han väntar ett tag till med att krypa. Men vem vet, han har börjat lyfta sig lite på armarna, jag antar att det är första steget.

Idag tog Richard över lunchningen så jag kunde åka och rida. Lukas hade då tröttnat på att äta, men Richard kom på en genial idé


att mata honom med sleven han brukar leka med och då åt han snabbt upp.

Tog lite bilder när jag var ute och red idag med :)




Solen passade på att gå ner bakom skogen med, det var så himla fint, tyvärr fångar inte kameran allt det fina.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0