Söndag hela veckan

Vore det inte skönt om man kunde ha söndag hela veckan.
Det finns alltid något halvt värdelöst halvt bra att titta på, på tv.
Man kan äta massa gott, för dan efter är det ny vecka, nya försök att ätra sundare.
Vädret verkar alltid behagligt.

Nu minns jag inte när jag skrev sist, men i fredags hade vi ju som vanligt babysim. Richard var dessutom ledig, så det var trevligt. Och oj vad vi hade tänkt hinna med saker i helgen, men oj vad fel vi fick.
Vi skulle tvätta städa, göra klart golvet i källarn osv. Men men..
Jag håller på och tvätta för fullt nu, borde gå ner och hämta den men det får vänta lite till.

I lördags var det traditionsenligt melodikrysset, efter det skulle Lukas sova (enligt planen i alla fall) och sen skulle jag och Lisabeth gå långpromenad med Tösen och Richard skulle ta med sig Lukas till Mårten på fika. Men det gick inge vidare, jag försökte söva honom ca 1,5 timme och det funkade inte. Han är så himla trött och gnor sig i ögona hela tiden och gäspar, han lägger sig till rätta men så kommer han på NÄ! inte sova.
Till slut gick vi upp och han fick äta sin lunch. Det gick väldigt lätt, det brukar det inte göra utan lunch. Han åt allt, lätt som en plätt utan gnäll. Det händer inte så ofta. Nu för tiden äter han, morot, potatis, palsternacka, broccoli och fisk. Så duktigt är han, broccoli var lite tokig ny smak först, men det går ner utan problem och fisk är lite trögt men det funkar det med.

Efter lunchen gick vi, Richard fick gå och hälsa på sin bror istället för Mårten skulle bort. Så då somnade han 5 minuter i vagnen, by the way, i sin sittvagn som han fått byta till nu, stora killen. När vi senare gick hem, somnade han åter igen, kanske 10 minuter.



Idag var det samma visa. Han ville inte somna på förmiddan. Som tur var så var inte jag hemma utan det var Richards tur. Jag var äntligen ute i Fagerhult och red för första gången där på vääääldigt länge. Det var jättekul och skönt, underbart väder.
Lukas fick i alla fall sova en timma. Idag på eftermiddan  åkte vi till Vaggeryd en sväng för att tvätta av bilen och laga lite mat hos Richards föräldrar. Då sov han kanske 30 min totalt. Så när vi åt vid 18.30 var han så trött så han blev helt galen. Jag gick in i sovrummet med honom och vi gungade lite. Helt plötsligt blev han hur pigg som helst igen och börjar busprata, utan att ha sovit. Men när vi åkte hem sen somnade han ganska så snart, men vaknade när vi kom hem, vilket resluterade i ännu mer sov vägran. Så nu äntligen somnade han för en lite stund sen.

Det är ganska jobbigt när han är sån här, det tär på hjärnan, när han bara gnäller hela tiden, som han gör när han inte sover, som han bör. Som tur är får jag lite miljö ombyte imorgon när jag ska jobba. Det skadar verkligen inte, imellanåt.
Nu ska jag hämta tvätten, njuta sista biten av nån film på tv innan det är dags att sova igen.



Lukas med frukost smoothie mustasch



Såhär är jättkul att titta på tv, nu när man kan. Richard och övertrött Lukas myser i sängen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0