Dags att blogga igen

Idag är det torsdag, sist jag bloggade var måndag, vart tusan tar veckorna vägen. Ni får ursäkta att det inte blir varje dag, det känns ju hela tiden som jag gjorde det dan innan.

I tisdags förmiddag var jag och Lukas på småfolket igen, det var kul. det var så himla länge sen.
Det är ju mellan 10 & 12 och då brukar ju Lukas normalt sova. Men när man är iväg sådär brukar det gå bra ändå. Bara vi kom ut från vår gata och kom på cykelvägen så blev det rena rama isgatan. Fruktansvärd var den, kolla här:



att den dessutom var totalt ojämn hjälpte inte. För er som inte vet, vi har dessutom nerför hela vägen. Inte skoj!
För den delen var det inte roligt när vi gick hem och det tinat upp heller, plaskblött istället.
Lukas somnade ganska snart vi börjat gå så vi gick hem och hämtade hunden och gick en liten sväng med henne.

I onsdags morse bakade jag kladdkaka åt Richard. Jag skulle nämligen åka tillbaka med bilbatteriladdaren till hans jobb, så då ville dom ha lite fika med. Och jag bakar ju gärna.
Men fy va tråkigt det var att inte äta själv.
Värst var nog att komma hem till ett hus som luktade nybakt kladdkaka och inte ha nån att äta. Jaja, jag överlevde det med.
På eftermiddagen tog vi en härlig vårpromenad. I den underbara solen. Vi tog en sväng på 50 min. Tänkte hälsa på Richard, men givetvis tog deras rast slut lagom till att vi närmade oss.

Idag torsdag så var vi på småfolket igen. Det var inte alls lika roligt. Det är nämligen ingen "ledare" där på torsdagarna så dom kommer bara några enstaka. Så inga mer torsdagar i fortsättningen. Vi håller oss till småfolket och babycafét på tisdagar och onsdagar.

Nu ikväll har jag varit ute och ridit, så himla gött och nu börjar Lyxfällan, så det ska jag titta på.

Just det! glömde berätta att Lukas lärde sig klappa händerna själv i lördags. Han tittade på mamma när hon gjorde det och sen gjorde han det själv, det ljudet vaknade jag till imorse, inte gnäll utan lite klappningar och småprat. Myspys. Han kan även vinka ibland nu, inte varje gång, men när han känner för det :)


min utsikt från köket härom kvällen när jag plockade undan i köket


Kommentarer
Postat av: Therese

Naaw, stora killen! Klappa händerna, det är stort!!!! =)

2010-03-23 @ 21:16:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0