Måndag 1 mars

Mars?!?! det värsta är nog att alla helger i mars är planerade så det kommer gå undan och då är det påsk och april. Jösses!

I fredags när Lukas kom hem fråm babysimmet med Richard så började hans näsa rinna (forsa). Jag var inte med eftersom jag var magsjuk under torsdagen. Efter det har den inte slutat rinna, och igår morse började han hosta med. Det är så hemskt när han hostar, lille skrutten, men han verkar inte så berörd så det är nog ingen fara.
Han får nu sova antingen i vår säng eller i sin som är upphöjd med 3 plankor samt sin kudde, som egenligen är för hög, men han får ligga med axllarna på med, det verkar hjälpa honom mycket iaf på nätterna så inte näsan täpper igen.

Helgen har därför varfit väldigt lugn och behaglig. Jag var och red en sväng i söndags med Majsan, på Musse, en galen liten arab. Jag har bara haft tid att rida där 1 gång innan, efter Lukas föddes. Det var kul och trevligt att träffa Majsan igen.

I helgen har det ju töat en hel del. Vi var lite rädda att vår altan skulle braka in om inte snön åkte ner snart, Och det gjorde den. all snö på taket och altanen hamnade mitt i vår gång upp till huset. Lagom skoj med 0,5 tung blöt snö som behövdes skottas bort. Men Richard blev så illa tvungen igår för då kom hans föräldrar på fika.
Till hans förtjusning så kom det massa mer snö, så när jag kom hem var det bara för honom att hugga in och börja om igen.



ikväll har han myst lite med Tösen


Så här fint blev det när Richard hade skottat upp gången igen, kolla all snö...helt galet.

Jag hittade lite bilder i mobilen, kolla in den här godingen





Richard fick för sig att Lukas skulle få äta själv, det gick inte så bra, han var för hungrig och det gick för långsamt :)

Och ska man äta själv, behöver man ett bad. Nu för tiden kan han sitta själv i baljan ju och skvättmöjligheten är då maximal :)




Såhär glad blir man av att bada :)

Nu måste jag hämta något att äta.
God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0