Nu var det länge sen.

Åter igen trodde inte jag att det var så länge sen jag skrev men det var det visst.
Veckan som har gått har varit lite annorlunda eftersom Lukas har varit sjuk och sovit lite galet och inte somnat förrän 21-22.30. Vilket gör att man inte orkar sätta sig med datorn i knät vidare länge.

Då ska vi se om jag kommer ihåg vad som hänt sen sist.
Det blev ju ingen operation av, men det värsta var nog att på onsdags eftermiddan så ringde dom från Ronald McDonald huset där vi hade fått rum så Richards skulle fått plats. Tydligen hade det inte gått fram att jag ringde och sjukanmälde Lukas på måndagen. det värsta var nog ändå när det ringde vid 20 tiden, först svarade jag inte på mobilen för jag var upptagen med Lukas men sen ringde det hem med så då svarade jag. Och då var det sjukhuset som sa "vi går här och väntar på er" Jösses vilken bra organisation. Men men, vad mer kunde jag göra än att ringa numret det stod på pappret och sjukanmäla honom.
Idag kom det en ny tid 15/4 tror jag dte var. Perfekt för då har vi inget speciellt planerat, känns som vi har det många andra veckor/helger. Vi vill ju inte ha något planerat den helgen.

I torsdags när jag var ute och red så trillade jag av. Helt plötsligt så hoppade Herkules till, han gör ALDRIG nåt sån här så då är man inte beredd alls. Så jag hamnade raklång med ryggen rätt ner i isen på vägen. Det var mindre skönt. Då var det skönt att jag inte rider ensam längre. Inte för att det hände något, men ändå. Jag blev något stel efter det. Svanskotan har varit riktigt öm fram tills idag, det har gjort jätteont att sätta mig. Det kändes precis som om två lösa benbitar gned mot varann, men antagligen var det för att jag var så svullen. Jag fick även ett snyggt blåmärke, eller detta kunde nog kallas svartmärke. Jag är fortfarande lite stel i skuldrorna, mitt mellan skulderbladen typ. Men det går nog över det med.
I fredags var sista babysimmet men Lukas var fortfarande sjuk då så det blev inget av, men vi hade ju tänkt missa det ändå eftersom vi skulle åkt till Linköping. I lördags var vi hos Richards faster som hade fyllt år. Hon gör alltid så himla god mat. Även denna gång. Tyvärr har det blivit mycket sockersyndande denna vecka, men det ändrar vi på igen, fram till påsk iaf.

Lukas har det vart full fart på ändå denna vecka. I sängen och soffan kryper han på bra, på golvet är det halt så där ålar han mest. Igår trillade han ner för soffan för första gången, Richard hörde inte att jag lämnade honom där. Vi har fått flytta ner sängen ett hack nu efter att han ställt sig upp ett par gånger i sängen. I vår säng går det knappt heller ha honom sovandes. För i helgen så hörde vi helt plötsligt en liten smäll, Richard sprang in i sovrummet då hade han vaknat, krypt fram till Richards sängbord och tagit hans mobil, men tappat den i golvet och låg med armarna utanför sängen, troligtvis på väg att hämta det. Som tur var hann Richard dit i tid.

Ja det var nog den veckan. Nu hoppas vi på att han blir frisk snart så vi kan gå härliga vårpromenader och gå till babygrupperna och träffa alla andra barn.

Ha en bra vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0