Produktiv förmiddag

Tänk vad man hinner göra saker när man går upp i tid, helt otroligt.
Idag vaknade nämligen Lukas 7.30, jag dröjde oss kvar till 7.45. Vi åt frukost, kikade lite på tv och sen vvar klockan 9, och Lukas blev pömsig igen. Så han fick sova lite. Jag passade, som vanligt, att ta ut Tösen på en snabb sväng runt kvarteret, hon fick mat. Jag slängde i en tvätt, han köra ett pass med Zumba, min nya träningsform. Ganska skoj. Kör än så länge bara en express version på 20 min men det räcker för att få igång svetten lite, ska ta längre pass snart. Sen hopp in i duschen, och när jag nästan var klar hörde jag hur Lukas vaknade.
Vid 10.30  fick han bada lite, vår lilla skitgris. Det blir ju inget babysim idag när han är så förkyld.
Tänkte det kunde vara trevligt om han är någorlunda ren när vi ska hem till mamma och pappa i helgen.
Jag har plockat fram det mesta som ska packas till Lukas, han har fått mellanmål och klockan är bara 12.30.
Nu sover Lukas igen han var vaken mellan 10-12. 


Här sitter Lukas, lyckligt ovetandes om att det är slut ammat på morgonen, men han verkar inte ha tagit nån skada :)

 
Lukas i morgonsolen, fick tag på en bunt med papper som låg på soffbordets hylla


Idag insåg vi att grå kläder är bättre än vita, speciellt om man ska ligga och rulla runt på vårt golv, som är fullt med bl.a. hundhår.

I eftermiddag bär det av till mamma och pappa. Sofie och Jamie kommer också, vi ska stycka lamm, mums :)
Givetvis tar vi en sväng genom stan, behöver shoppa lite.

Ha så trevligt i helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0