Familjepromenad

Strax efter jag avslutade förr inlägget knackade det på dörren, det var grannarna, Hampus och Jesper. Jesper var leksugen. Men Lukas sov fortfarande så det fick vänta. När Lukas vaknade blev det lite snabbt mellanmål sen gick vi över dit. Lukas tyckte det var jättekul med alla nya leksaker som väsnades, bara det att Jesper var inte lika nöjd. Han gillar inte att dela med sig av sina leksaker hemma. Dagissyndrom?

Vi gick hem lagom till Rille kom hem. Jag åkte och lämnade tillbaka paketet med kläderna, lite klantigt typ 15 min efter att dom vart där så det gick inte iväg förrän imorrn. Jaja, inget att göra åt.
När jag kom hem var det middagslagning. Vi blev lite trötta efter maten men Tösen var helt galen och behövde komma ut så jag tänkte gå upp till åkrarna och kasta lite boll. Då sa Richard att han och Lukas kunde följa med. Då var det bara att skynda på innan Richard skulle komma på vilken jobbig idé det var och ångra siig.

När vi väl kom iväg var kl. 18.30, det började mörkna lite lätt, men vi gick ändå. Tösen älskade det, hon var helt galen. Det är ju inte så ofta vi går ut alla i hela familjen. Vi passade på och tog en liten omväg hem så vi gick över det nya området som ingen verkat vilja bygga på.

Vi kom nog hem 19.15 då var det gröt och bums i säng. Men Lukas var nog lite uppe i varv, för han kunde inte riktigt somna. Han satt tyst länge och bara tittade så där tomt. Men somnade inte, sen började han tjöta, med tummen i mun.
Jag fick nåt info mail för ett tag sen att det kan vara pratsamt vid nattningarna nu när det händer mycket, att det är så dom hanterar allt som hänt under dan. Så det var bara att gilla läget och sitta där.
Det hände ju ganska mkt hela dan så han hade mkt att berätta.

För en stund som ojade jag mig över att Lukas inte hade några rena byxor, jo ett par som är alldeles för stora i midjan och som inte går att dra åt för dom har fusk snören fram. Då kom jag på den briljanta idén att öppna linningen lite på insidan och sätta i ett annat snöre, som vi drog ur ett annat par byxor. Så nu kan vi nog ha dom imorrn. Tror det blev väldigt bra, och snörena kan man ju gömma på insidan så dom inte syns.
Lämnar rapport imorrn hur det funkade.

Att det ska vara så svårt för mig att göra korta inlägg :)
God natt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det gör inget att det blir långa inlägg, det är roligare att ha mycket att läsa =)

2010-10-13 @ 12:26:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0