Sommarpratarna

Jag måste bara säga att jag gillar verkligen detta program på Svt.
Där 5 personer som under åren har Sommarpratat i P1 möts och lär känna varann. Små klipp från deras program spelas upp och det pratas om detta. Dom är väldigt olika men har alltid något gemensamt.
Jag tycker i alla fall att det är jättebra och ska ta mig tid att lyssna på deras program.
Idag var bl.a. Tina Nordström , tv-kocken med.
Hon är uppvuxen med att hennes föräldrar driver en krog och de kvällar dom han springa upp och säga godnatt och sen springa ner igen, det var bättre än inget liksom. Hon berättar sen efter klippet att hon och hennes bror har vuxit upp till väldigt starka egna personer. Visst har alla i familjen starka band ihop men alla är väldigt egna personer och det kan man väl lätt känna igen i vår familj.
När hon började prata om detta om hennes föräldrar på krogen så fick jag sån flashback från när mamma jobbade natt på vägkrogen, Rasta, hemma. Jag mindes att jag flera gånger ville, men jag vet inte om jag frågat, följa med mamma till jobbet och sova där. Det verkade så spännande att få vara med liksom.
Och även jag precis som Tina fastnade i matbranschen, kankse mest troligt för att det var bekvämt och kändes hemma. Men givetvis finns intresse för mat där, det vet ni ju :)

Nog om det, men får ni tid över titta på dessa program, dom finns på svt play!

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0