Vi flydde

I tisdags hade vi så himla tråkigt här hemma. Vi var förkylda och vetskapen om att vi inte skulle kunna gå ner och träffa andra mammor/barn fick mig att bli väääldigt trött. Jag pratade med mamma på morgonen och hon var ledig och skulle göra kåldolmar till vår släkträff i helgen.
Så vi tog helt enkelt vårt pick och pack och dog. Just det Richard skulle jobba över till 21 både tisdag och onsdag med så jag skulle inte få nån "avlasning" alls.
Lukas varken sov eller åt ordentligt där hemma och var ganska gnällig så jag blev väl inte värst piggare, men men, det var trevligt ändå.
Knasigast blev det väl ändå på tisdan. Vi åt lunch innan vi åkte, eller Lukas åt, så tänkte jag att han skulle sova hela vägen dit. Men så tänkte inte Lukas, han vaknade i stan när jag stannade för att tanka och sen kunde han inte somna om. Så han sov knappt 25 min på hela dan. Strax innan 19 gick vi upp och han somnade ganska fort. Bara det att han vaknade i värsta host attacken igen efter typ en halv timme. Sen somnade han inte förrän 23 då jag tvångshöll honom. Vi kunde dock sova lite längre på morgonen. Vaknade inte förrän 9.
Han är så rolig när han vaknar, han vaknar nästan alltid med ett gallskrik. Och där hemma sover vi i samma rum så jag kikade fram lite snabbt och sa hej hej här e jag så blev han tyst och la sig och halvsov lite med tummen i mun.

På onsdagen hjälpe Lukas morfar och mekade lite, det var nämligen stopp i köksavloppet. Han badade i badkaret med. Det var ROLIGT! Vi var ute och kikade på hästarna och blåste lite på dom, för det gör ju dom.
Vi tittade på fåren. Lukas sov bara 1 timme och åt inte som -han
sk4ulle så åter igen var han trött och gnällig hela *eftermiddan.
Jag hoppades kunna hålla Lukas vaken på vägen hem. Men det var dömt att misslyckas. Jag försökte väcka honom och ropade på honom, men inte en reaktion. Vi stannade på torsvik för att köpa spolarvätska och då vaknade han. Så ut med honom och med in och köpa, fylla på och in med lucke igen. Sen somnade han som tur var inte om.

Väl hemma fick han springa runt lite nakenfis. Det är alltid lika skoj och innebär ju alltid en pöl på golvet.
Men det bjuder jag gärna på.
Han somnade strax innan 21 igår och vaknade inte förrän 9 imorse, det tycker jag var ganska lagom.
Även när han sov middag sov han länge, säkert 2,5 timme. Men jag tänkte att han kunde behöva det, så han kan sova bort den här förkylningen.

Lite mys med Mormor innan hon åkte till jobbet på onsdagsmorgonen. Lukas är lite lätt nyvaken.


Tösen och Charly har dragkamp. Som dom typ hade hela tiden.


Man har inte roligare än man gör sig när mamma och mormor är upptagna med kåldolmarna



Är man sjuk får man äta glass, jag var beredd så för och efter kort, men han hade lärt sig bra att äta glass själv dessa dagar så det var ingen vits med efter kort.



En bil som ståt på Torsviks pendelparkering hela dan. Fy fabian! Ja det är SNÖ!



En t-shit säger mer än tusen ord, eller???


Nu ska jag ta en macka innan säsongens premiär för thermobyxor på ridtur.   Brrrr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0